نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها ناشی از تامین نشدن گاز است

استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها ناشی از تامین نشدن گاز است

تهران- ایرنا- معاون برق و انرژی وزیر نیرو درباره استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها گفت: نیروگاها باید مداوم در مدار باشند بنابراین در صورت تامین نشدن سوخت گاز مورد نیاز و با هدف پیشگیری از خاموشی، ناگزیر به استفاده از سوخت مایع خواهند بود.

«همایون حائری» روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح مرکز پایش صنعت برق و افزایش توان نیروگاه شاهرود به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو در محل شرکت مادر تخصص تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در پاسخ به ایرنا افزود:اکنون تعمیرات نیروگاه‌ها به‌طور کامل انجام گرفته تا در مدار باشند.

وی ادامه داد: اکنون نیروگاه‌هابا ظرفیت کامل در حال کار بوده و برق مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند و سوخت اصلی آنها گاز است. اگر گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها به طور کامل تامین شود که تامین کننده تولید برق هستند از سوخت مایع استفاده نخواهد شد.

معاون وزیر نیرو گفت: اما اگر مشکلاتی در مسیر تامین سوخت گاز ایجاد شود برای آنکه هیچ گونه وقفه‌ای در تامین برق مورد نیاز بوجود نیاید ناچار به استفاده از سوخت مایع خواهیم بود.

افتتاح ۶۰درصد طرح های پویش هرهفته#الف- ب- ایران با کمک بخش خصوصی

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو هم در پاسخ به سووال خبرنگاران درباره میزان استفاده استفاده از توان داخلی در پروژه‌های وزارت نیرو گفت: گرچه آمار دقیقی از عملکرد سایر بخش ها اکنون ندارم اما می‌توانم بگویم وزارت نیرو از جمله دستگاه‌هایی است که آنچه که به مردم در خصوص اجرای طرح‌ها گزارش می‌دهد بخش قابل توجهی از آنها به اتکا سرمایه های داخلی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در پویش هر هفته #الف- ب -ایران که سال گذشته در ظرف ۶ ماه ۳۳ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان طرح افتتاح شد حدود ۶۰درصد آنها سرمایه گذاری غیر دولتی بود.

وزیر نیرو گفت: ما هم از فرصت های قانونی موجود استفاده خواهیم کرد و هم در کار تنوع بخشی به منابع مالی به اندازه‌ای متبحر شده ایم.

وی ادامه داد: پارسال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کرده و امسال می خواهیم ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کنیم که از طریق اتکای روز افزون به ارتباط خوب با بخش مردم و سرمایه های داخلی است.

وزیر نیرو در باره امکان استفاده از فرصت تهاتر نفت برای تامین بخشی از بدهی های نیروگاه ها گفت: البته پارسال این فرصت قانونی که امسال فراهم شده را نداشتیم، امسال این فرصت قانونی در قانون بودجه آمده و کارهای خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی گفت:  اشتیاق خوبی در بین طلب کاران وجود دارد که مطالبات خود را با استفاده از مکانیزم تهاتر نفت بتوانند تصیفه کنند گرچه  شرایط و ضوابط وزارت نفت هم مهم است و آنها آنچه را که مصحلت می‌دانند در راستای سیاست دولت اعمال خواهند کرد و امید است امسال از این مسیر بتوان استفاده کرد.

ادرکانیان در باره تغییر ساعت کار اداری هم خاطرنشان کرد: یکی از عوارض شرایط کرونایی، تغییر ساعت هست که ما هم تا حدودی از آن بهره مند هستیم اما با وزیر کشور مذاکره شده است.

سهم۴۰ درصدی وسایل سرمایشی در پیک بار

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران هم در این برنامه در باره طرح تعویض کولرهای گازی گفت: سهم وسایل سرمایشی در پیک بار تابستان سهم بسیار بالایی است و بیش از ۴۰درصد از مصرف در ساعت اوج بار، سهم این وسایل با بیش از ۲۲ هزار مگاوات است.

«محمدحسن متولی زاده» خاطرنشان کرد: بحث بهینه سازی وسایل سرمایشی از اولویت های اصلی صنعت برق است که شورای اقتصاد و سازمان برنامه در این باره همراهی خوبی داشته و یک مصوبه درباره تعویض کولرهای گازی داشته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق افزود: کارهای اجرایی آن شروع، مشاور انتخاب شده و مقدمات برگزاری مناقصه و انتخاب سرمایه گذاران انجام خواهد شد.

وی درباره نحوه اجرای طرح از نظر مالی ادامه داد: پیش بینی می‌شود به ازای هر یک کولر گازی جدید ۳۰ درصد صرفه جویی در قبض برق مشترکان اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *