نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

تسهیل ارزآوری صنعت پتروشیمی با تصویب FATF

تهران- ایرنا- دبیرانجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه تصویب لوایح مربوط به FATF می‌تواند فضای کار، صادرات و ارزآوری محصولات پتروشیمی با کشورهای دیگر را تسهیل کند، گفت: پیوستن ایران به FATF می‌تواند به عنوان شتابدهنده عمل کند.

«احمد مهدوی ابهری» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه جلسه با رییس‌جمهوری در روز صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود،‌ افزود:‌ رییس‌جمهوری از نمایشگاه دستاوردهای صنعت پتروشیمی در زمینه کاتالیست و محصولات جدید بازدید، و بعد از آن هم در جلسه‌ای با فعالان این صنعت در مورد اهداف صنعت پتروشیمی درجهش دوم و سوم برگزار شد.

وی افزود: براین اساس تا پایان دولت دوازدهم (سال ۱۴۰۰) جهش دوم محقق می شود و ریل‌گذاری برای گام سوم نیز انجام خواهد شد.

مهدوی تاکید کرد: رییس‌جمهوری از صنعت پتروشیمی که در این شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی با دولت هماهنگی و همکاری کردند، قدردانی داشتند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی در زمان تحریم برای صادرات،‌ ارزآوری و تنطیم بازار ارز نقش مهمی داشته،‌ گفت: رییس بانک مرکزی نیز اعلام کرد که ۵۰ درصد ارز نیما را پتروشیمی‌ها تامین کرده‌اند و تامین حداقل ۲۰ درصد نیاز ارز کشور برای واردات بوسیله پتروشیمی‌ها بود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی اضافه کرد: پتروشیمی صنعت پرمزیت است و چالش‌های صنعت پتروشیمی در کشور در جلسه با رییس‌جمهوری مطرح شد و برخی موضوع ها از بعدازطهرهمان روز توسط دفتر رییس‌جمهوری درحال پیگیری است.

وی افزود: قیمت محصولات پتروشیمی، تابعی از قیمت نفت است، بنابراین چنانچه نفت افزایش پیدا کند با شیب ملایمی قیمت محصولات پتروشیمی نیز افزایش پیدا می‌کند.

مهدوی اظهار امیدواری کرد:قیمت ها تا سال ۲۰۲۰ افزایشی باشد تا ارز بیشتری از محل صادرات محصولات پتروشیمی به کشور وارد شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات پتروشیمی از نظر وزنی کاهشی نداشته، گفت: سال آینده با بهره‌برداری از واحدهای جدید پتروشیمی،‌ تولید افزایش پیدا می‌کند و می‌توان محصولات بیشتری را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *