نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

تلاش اتحادیه تاکسیرانی‌ برای افزایش سهمیه تاکسی های بنزین سوز چالش افزایش قیمت 110 درصدی خودرو در راه نوسازی تاکسی های فرسوده

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام افزایش سهمیه بنزین خودروهای ون و دوگانه‌سوز از پیگیر‌ی‌های اتحادیه مبنی بر اصلاح سهمیه خودروهای بنزین‌سوز خبر داد.

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام افزایش سهمیه بنزین خودروهای ون و دوگانه‌سوز از پیگیر‌ی‌های اتحادیه مبنی بر اصلاح سهمیه خودروهای بنزین‌سوز خبر داد.

مرتضی ضامنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص سهمیه بنزین تعیین شده برای تاکسیرانان اظهار داشت: در آغاز اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، سهمیه خودروهای دوگانه سوز 200 لیتر و خودروهای ون 400 لیتر تعیین شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و با موافقت وزارت کشور و وزرات نفت سهمیه‌ تاکسی‌های دوگانه سوز به 250 لیتر رسید و خودروهای ون به 600 لیتر افزایش یافت.

وی با اشاره به ماه آغازین اجرای طرح و تناسب سهمیه‌های تعیین شده با میزان فعالیت تاکسیرانان، گفت: اگر در بررسی‌های اولیه به این نتیجه برسیم که این میزان سهمیه، کفاف فعالیت تاکسیرانان را نمی‌دهد قطعا پیگیری‌های لازم برای ارائه پیشنهاد به دستگاه‌های تصمیم‌گیر صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه سهمیه خودروهای بنزین سوز کافی نیست، افزود: اتحادیه در حال پیگیری اصلاح سهمیه این خودروها است که امیدواریم مورد موافقت واقع شود.

ضامنی در خصوص اینکه آیا کرایه تاکسی‌ها تا پایان سال افزایش می‌یابد یا خیر، گفت: کرایه‌ها در حوزه تاکسیرانی در حال حاضر افزایش نیافته است. ما در این حوزه تابع نظر دولت هستیم و در صورت صدور ابلاغیه‌ مبنی بر افزایش کرایه‌ها، این امر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: بر اساس تفاهم منعقده با شرکت ایران خودرو مبنی بر تحویل تعداد 10 هزار دستگاه تاکسی، تاکنون پیش فاکتور یک هزار دستگاه خودرو صادر و 750 مورد تحویل متقاضیان شده است و با ادامه این فرآیند امیدواریم تا پایان سال تعداد مناسبی از خودروها تحویل مشتریان داده شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه در زمینه نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده با چالش افزایش قیمت 110 درصدی خودرو مواجه شدیم، افزود: با افزایش قیمت‌ها موضوع ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی، هزینه اسقاط و ارزش گواهی اسقاط که برای هر خودرو حدودا 5 تا 6 میلیون تومان است تناسبی با وضعیت موجود نداشت و توان خرید رانندگان را کاهش داد.

ضامنی با اعلام مشارکت شهرداری در تامین تسهیلات ارزان قیمت و ادامه روند فرآیند نوسازی گفت: در چند شهر تسهیلات ارزان قیمت ارائه شد و متقاضیان در حال ثبت درخواست‌های خود هستند.

وی با بیان کندی روند ارائه تسهیلات نسبت به گذشته با اشاره به لزوم کاهش انباشت فرسودگی با روش‌های متعدد افزود: در حال حاضر به موازات انجام فرآیند نوسازی، طراحی طرح‌های جایگزین در دستور کار قرار دارد و در حال کارشناسی این موضوع هستیم تا بتوانیم در دولت مطرح کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه حدود 95 درصد تاکسی‌های ناوگان، دوگانه‌سوز هستند در خصوص اقدامات حمایتی از تاکسیرانان تصریح کرد: فرآیند ارائه خدمات شامل توزیع لاستیک و روغن با نرخ مصوب دولتی به ناوگان تاکسیرانی از طرح‌های جاری هستند که از دو سال قبل آغاز شده است.

ضامنی همچنین افزود: خرید اعتباری و با تخفیف اقلام معیشتی در حال حاضر در دسترس رانندگان است و در حال پیگیری تامین کالاهای دولتی موردنیاز رانندگان از طریق مجموعه تنظیم بازار هستیم.

وی در خصوص الزامات موجود مبنی بر دریافت پروانه خودرو و فعالیت راننده بر اساس آیین‌نامه قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده تاکسیرانی تاکید کرد: فعالیت رانندگان تاکسی مستلزم دریافت این دو مجوز است که پروانه فعالیت تاکسی هر دو سال یکبار تمدید می‌شود و مازاد بر اینها باید محل قانونی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر راننده‌‌ای با اخذ پروانه تاکسیرانی، علاقمند به ارائه خدمت در حوزه سرویس مدرسه هم باشد، به دلیل اینکه رانندگان این حوزه می‌بایست شاخص‌های خاصی را دارا باشند، می‌بایست پروانه مربوطه را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *