نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

مصرف بنزین به ۷۰ میلیون لیتر در روز رسید

رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی از افزایش مصرف بنزین در کشور پس از کاهش محدودیت‌های تردد خبر داد و گفت: مصرف بنزین در کشور در حال حاضر به حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر رئیسی‌فرد، با اشاره به اینکه پس از بازگشایی کسب و کارها و لغو دورکاری در مناطق مختلف کشور، ‌مصرف بنزین به حدود ۸۰ درصد مصرف در پیش از شیوع کرونا بازگشته است،‌ ادامه داد: اکنون مصرف بنزین بین ۶۸ تا ۷۰ میلیون لیتر در روز است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش مراجعات به جایگاه‌های سوخت و افزایش مصرف بنزین همچنان پروتکل‌های بهداشتی در پمپ‌بنزین‌ها رعایت می‌شود، افزود:‌ مواد ضدعفونی‌کننده برای سطوح مختلف مانند نازل‌ها در اختیار جایگاه‌های سوخت قرار گرفته است.

رئیسی‌فرد گفت: کارکنان نیز اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند و در جایگاه‌ها دستکش یکبار مصرف یا کیسه فریزر در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد:‌ کارکنان جایگاه‌ها سعی می‌کنند فاصله اجتماعی را رعایت کنند اما برخی مشتریان این اصول را نادیده می‌گیرند و بدون ماسک به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی یکی از راه‌های مقابله با کرونا در پمپ‌بنزین‌ها را اتصال کارت های سوخت به کارت بانکی دانست و گفت: اما تغییری در کارت سوخت و نحوه پرداخت ایجاد نمی‌شود.

به گفته رئیسی‌فرد اگر کارت‌های بانکی جایگزین کارت‌های سوخت شود، ‌علاوه بر رعایت بهداشت و کاهش حضور در جایگاه‌های سوخت، سرعت سوختگیری افزایش پیدا می‌کند و در شرایط کرونا پروتکل‌های بهداشتی نیز به اجبار رعایت خواهد شد.

وی افزود:‌ از سال ۸۵ تقاضا کردیم به جای صدور کارت سوخت، ‌کارت بانکی به عنوان بستری برای واریز سهمیه بنزین استفاده شود، اما تاکنون جز در مواردی محدود این کار انجام نشده است.

رئیسی‌فرد تاکید کرد:‌ در حالی که مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها افزایش پیدا کرده اما با رعایت اصول بهداشتی،‌ هیچ مورد فوتی از کارکنان جایگاه‌ها به دلیل ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *