نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

موتورسیکلت‌ها دارای جایگاه CNG می‌شوند/ 19 تا 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کاسته شد

موتورسیکلت‌ها دارای جایگاه CNG می‌شوند/ 19 تا 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کاسته شد

وزیر نفت:

موتورسیکلت‌ها دارای جایگاه CNG می‌شوند/ 19 تا 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کاسته شد

وزیر نفت از ایجاد جایگاه‌های سوخت CNG مخصوص موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: اگرچه هنوز میزان مصرف بنزین پس از آغاز سهمیه بندی تثبیت نشده است اما اکنون از مصرف بنزین کاسته شده است البته ما فکر می‌کنیم مصرف مجددا بالا رود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بیژن نامدار زنگنه» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه برای تقویت جایگاه های CNG اعتباراتی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: خیر. این اعتبار برای جایگاه‌ها در نظر گرفته نشده است و لزومی بر این کار نیست چراکه جایگاه‌های سی.ان.جی اقتصادی هستند و بخش خصوصی و مردم می‌توانند احداث آن‌ها را در دست گیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که وزارت نفت می‌تواند مشوق سی.ان.جی‌سوز شدن خودروها باشد به همین منظور 6500 میلیارد تومان وام در مصوبه دولت دیده شده است تا خودروهای سواری، عمومی و وانت‌ها بتوانند این وام را برای سی. ان.جی‌سوز کردن دریافت کنند البته باز پرداخت آن نیز بر عهده دولت است، همچنین وزارت نفت به دنبال فراهم کردن وام برای مابقی خودروهای سواری و به‌ویژه موتورسیکلت‌ها است چراکه آلاینده‌های موتورها بسیار بالاتر از خودروها است.

جایگاه‌های سوخت CNG مخصوص موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌شود

زنگنه اضافه کرد: اگرچه تاکنون در ایران موتورسیکلت‌ها سی.ان.جی سوز نبوده‌اند اما در حال “طراحی جایگاه‌های سی.ان.جی کوچک” هستیم که امکان سوخت‌گیری سریع با گاز برای موتور سیکلت‌ها فراهم شود، با این کار علاوه بر مزایایی اقتصادی و ایجاد اشتغال از آلودگی‌های هوا کاسته خواهد شد.

درخواست وزیر نفت از مردم؛ در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید

وزیر نفت با اشاره به افزایش مصرف گاز به دلیل سرما، از مردم درخواست کرد که در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، وی همچنین افزود: مصرف خانگی بسیار بالا است و این مسئله به صنعت و نیروگاه‌ها فشار می‌آورد چراکه نمی‌توانیم گاز خانه‌ها را قطع کنیم در این شرایط به صنایع فشار میآید و مجبور به استفاده از سوخت مایع می شوند.

زنگنه با بیان اینکه تولید گاز مرتبا در حال افزایش است و تولیدات پتروشمی‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود، گفت: همچنین کیفیت بنزین و گازوئیل عرضه شده در استان‌ها و شهرها خوب است.

بزودی؛ فراخوان برای احداث پتروپالایشگاه  

وی مهمترین خبر این روزها که هنوز رسانه‌ها به آن نپرداخته اند را “تصویب آیین‌نامه احداث پتروپالایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی” در هیئت دولت عنوان کرد و توضیح داد: مجلس قانون این مهم را تصویب کرده و روز گذشته آیین‌نامه اجرای آن توسط دولت ابلاغ شد لذا به زودی طی فراخوانی از مردم و علاقه‌مندان درخواست می‌شود تقاضاهای خود برای سرمایه گذاری مطرح کنند، همچنین اولویت ما با بهینه‌سازی پالایشگاه‌های موجود برای تولید فرآورده‌های با کیفیت و دارای استانداردهای ملی است.

پس از احیاء کارت سوخت؛ 19 تا 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کاسته شده

وزیر نفت درخصوص کاهش مصرف بنزین پس از اجرای طرح احیای کارت سوخت، توضیح داد: اگرچه هنوز میزان مصرف بنزین پس از آغاز سهمیه بندی تثبیت نشده است اما اکنون 19 تا 20 میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته شده البته ما فکر می‌کنیم مصرف مجددا بالا رود، بخش عمده‌ای حاصل از این صرفه‌جویی صادر می‌شود.

زنگنه ادامه داد: افزایش سهمیه بنزین برای مسافرت‌های نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست و هنوز ابلاغیه‌ای دراین خصوص به وزارت نفت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *