نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

کرونا میزان مصرف بنزین خراسان رضوی را ۲۰ درصد کاهش داد

کرونا میزان مصرف بنزین خراسان رضوی را ۲۰ درصد کاهش داد

مشهد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا میزان مصرف نفت گاز و بنزین تا ۲۰ درصد کاهش یافته ولی هم اکنون این میزان کاهش به ۱۰ درصد رسیده است.

علی اصغر اصغری روز یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست‌ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور افزود: کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری در این روند تاثیر چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۵ جایگاه عرضه بنزین و حدود ۲۰۰ جایگاه سی. ان. جی در خراسان رضوی فعالیت دارند و از ابتدای امسال ۱۵ فقره موافقت اصولی برای احداث جایگاههای جدید صادر شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۶ جایگاه در مشهد و یک جایگاه در نیشابور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
اصغری افزود: در برخی شهرستان‌ها با جایگاه‌های اضافی عرضه سوخت سی. ان. جی رو به رو هستیم که تقاضای تعطیلی دارند و در حال حاضر ۷۰ جایگاه عرصه سوخت در مشهد وجود دارد که گنجایش افزایش تا ۱۰۰ جایگاه را دارد و در نیشابور هم ظرفیت اضافه کردن دو جایگاه دیگر وجود دارد.
وی اضافه کرد: در مشهد بنزین و نفت و گاز یورو چهار عرضه می‌شود و در نیشابور هم هر چند برای ما تکلیف نشده ولی عمدتا بنزین یورو چهار عرضه می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به این که هر لیتر مصرف سی. ان. جی باعث یک لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین می‌شود گفت: دولت برای توسعه فرهنگ استفاده از سوخت سی. ان. جی و کاهش آلایندگی سعی دارد سهم آن را در سبد سوخت بخش حمل و نقل افزایش دهد.
اصغری افزود: در این چارچوب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی فراخوانی یک میلیون و ۴۶۶ هزار خودروی عمومی شامل وانت‌بار و تاکسی را به صورت رایگان دوگانه سوز می‌کند.
وی ادامه داد: متقاضیان بایستی هرچه سریع‌تر با مراجعه به سامانه www.gcr.niopdc.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند و  هر شهرستانی پیشقدم شود سهم بیشتری از این سهمیه خواهد داشت.
او اضافه کرد: به جز جایگاه‌هایی که نیاز به‌روزرسانی داشته یا دچار نقص فنی شده‌اند هیچ کدام از جایگاه‌ها تعطیل نیست و همه در حال خدمت‌رسانی هستند و  از لحاظ کمی و کیفی به طور دائم کنترل و نظارت می‌ شوند.

روزانه ۱۵۰ هزار متر مکعب سوخت سی. ان. جی در نیشابور عرضه می‌شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: فروش روزانه جایگاه‌های سی. ان. جی در نیشابور ۱۵۰ هزار متر مکعب است و تعداد جایگاه شهر نیشابور از لحاظ تعداد مطلوب است ولی پراکنش آن مناسب نیست.
اصغری افزود: سعی می کنیم افزایش این جایگاهها به نحوی باشد که رضایت شهروندان و جایگاه‌داران فراهم شود و تناسبی بین عرضه و تقاضا در نیشابور برقرار شود.
وی اضافه کرد: برای بالا بردن سطح رفاه و صرفه‌جویی در زمان مردم و ایجاد رقابت برای ارایه خدمات بهتر افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در دستور کار قرار دارد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: در این چارچوب در حوزه نیشابور موافقت اصولی برای احداث ۶ جایگاه عرصه سوخت صادر شده که از این تعداد سه جایگاه در داخل شهر نیشابور است و هر جایگاه به طور متوسط زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر را فراهم می‌کند.
اصغری افزود: همه تلاش ما این است که سوخت نیروگاه‌ها به نحو مناسبی تامین شود و با توجه به اتصال نیشابور به خط لوله نگرانی از این بابت نداریم.

فرماندار ویژه نیشابور هم گفت: در حوزه پمپ‌های بنزین دارای کمترین مشکل طی ۲ماه گذشته بوده‌ایم اما در بخش جایگاه‌های گاز شهر نیشابور طی هفته‌های گذشته گلایه‌هایی جدی از سوی شهروندان در خصوص ارایه خدمات داشته‌ایم.
علیرضا قامتی افزود: کمبود تعداد و پراکنش نامناسب جایگاه‌های سی.‌ان.‌جی در نیشابور باعث ایجاد صف‌های طولانی شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ روستا در نیشابور در حال گازرسانی و تعدادی دیگر در حال انعقاد قرارداد برای گازرسانی هستند به دلیل برخی تغییرات احتمال تاخیر در گازدار کردن شبکه‌های گاز روستایی وجود دارد که در مناطق سردسیر و کوهستانی نیشابور باید طرح‌های گازرسانی تسریع گردد.
فرماندار ویژه نیشابور گفت: بخش نیروگاهی یک حوزه جدی برای ماست که با توجه به میزان مصرف بالا در این بخش نگرانی‌ها باید به حداقل برسد.
قامتی افزود: برخی کارگاه‌های کوچک و ادوات کشاورزی شهرستان فاقد مدارک لازم برای دریافت سوخت هستندکه باید از طریق کارگروه اجتماعی مورد توجه قرار گیرند تا دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا بخش کشاورزی کمک‌های موثری داشته‌اند و انتظار می‌رود مشوق‌هایی برای کشاورزان و بخش صنعتی که در این بخش همکاری داشته‌اند در نظر گرفته شود.
فرماندار ویژه نیشابور افزود: با توجه به شیوع کرونا منابع انسانی در بخش‌های مختلف به حداقل رسیده و باید با ایجاد فضای مناسب و توام با آرامش از فشارها و چالش‌ها بکاهیم.
در این مراسم حسین رکنی‌زاده به عنوان سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نیشابور معارفه گردید.
تعداد جایگاه‌های سوخت مایع(بنزین و نفت‌گاز) در نیشابور، فیروزه و زبرخان به ترتیب ۱۳ باب با ۱۸۸ نازل، سه باب با ۲۲ نازل و پنج باب با ۷۳ نازل است و تعداد ۶ جایگاه‌ سی‌.ان.‌جی در نیشابور، دو جایگاه در فیروزه و سه جایگاه در زبرخان فعال است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *