نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

اسرار بنزین زدن به صرفه

ترفند بنزین

اسرار بنزین زدن به صرفه چیست ؟ آیا میشود به نحوی بنزین زد که مسافت بیشتری را بتوانیم با آن طی کنیم ؟ شاید به نظر عجیب برسد اما با چند ترفند ساده میتوانید با مقدار یکسانی بنزین مصافت طولانی تری را طی کنید.یونش برای شما این ترفند ها را دسته بندی و معرفی میکند.

شناخت بنزین و خصوصیات مهم آن

مهمترین خصوصیاتی که باید از بنزین بدانید دمای تبخیر آن و عدد اکتان آن است. باید بدانید که بنزین در دمای خیلی پایین تبدیل به بخار میشود. این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل کم شدن بنزین است.یعنی در دمای معمول بنزین در حال تبخیر است و هر چه دمای باک و محیط افزایش پیدا کند بنزین بیشتری بخار میشود.این یکی از اسرار بنزین زدن به صرفه است.

فراریت مطلوب بستگی به دمای محیط دارد: در هوای گرم تر اجزایی از بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرند که وزن مولکولی بالاتر وبنابراین فراریت کمتر دارند. در هوای سرد برای اینکه ماشین شروع به کار کند از اجزای با فراریت بسیار کم استفاده می‌شود. در هوای گرم فراریت اضافی باعث اشباع شدن بخار می‌شود که در این حالت احتراق رخ نمی‌دهد.این نشان میدهد که برای کشور های وسیع با آب و هوای متفاوت لازم است که فرمولاسیون های مختلف به کار برده شود که در ایران این موضوع رعایت نمیشود.

مهمترین خاصیت بنزین عدد اکتان آن است که نشان دهنده میزان مقاومت بنزین در برابر انفجار زودهنگام در سیلندر موتور است که باعث ضربه زدن به موتور و آسیب‌های جدی به موتور می‌شود. این عدد نسبت به مخلوط ۲ و ۲ و ۴- تری متیل پنتان ایزومر اکتان و n – هپتان اندازه‌گیری می‌شود. معیارهای قراردادی مختلفی برای بیان عدد اکتان وجود دارد بنابراین بسته به سیستم مورد استفاده سوخت‌های مشابه ممکن است اعداد اکتان متفاوت داشته باشند.

اسرار بنزین زدن به صرفه

1- بنزین علاقه‌ی فراوانی به گاز شدن و فرار از باک دارد، حالا هر چقدر که فضای خالی کمتر باشد شانس فرار از زندان هم برای بنزین کاهش می‌یابد. برای دانستن ظرفیت باک به دفترچه مراجعه کنید، البته بعد از چند بار بنزین زدن، دیگر می‌دانید که باک‌تان با چند لیتر پُر می‌شود.یادتان باشد از سر ریز شدن باک خودداری کنید چون این مورد باعث آسیب به پمپ سوخت خودرو میشود.

ترفند های بنزین زدن

2-دیگر صف سوخت‌گیری عضو جدایی ناپذیر جایگاه‌ها شده، پس لطفا صف را رعایت کنید.اگر حوصله صف را ندارید به سادگی میتوانید به صورت انلاین یا تلفنی بنزین خود را به یونش سفارش دهید و در محل خودتان بنزین را تحویل بگیرید.

3-اگر شب برای سوختگیری به پمپ بنزین میروید جهت جلوگیری از آزار و اذیت راننده‌ی جلویی، چراغ بزرگ را خاموش کنید.

4-اگز زمان برای‌تان اهمیت دارد، در اوج ساعات ترافیکی سوخت‌گیری نکنید.یا با یونش تماس بگیرید و از زمان های مرده خود استفاده کنید.

5-در هوای داغ بنزین چگالی کمتری دارد، این یعنی مقدار کمتری بنزین گیرتان می‌آید. پس بهتر است در ساعت‌های خُنکی هوا، مثلا “اول صبح” سوخت‌گیری کنید.

6-اجازه ندهید که چراغ بنزین روشن شود، روشن شدن چراغ احتمال آسیب به مجموعه‌ی سوخت‌رسانی را به همراه دارد.

7-اگر تریلی حمل سوخت در حال تخلیه‌ی سوخت است، از سوخت‌گیری در آن جایگاه اجتناب کنید.این زمان بدترین زمان سوختگیری است چون مخزن بنزین در حال بهم خوردن است و همه آلودگی ها و ناخالصی ها وارد باک شما میشود.

8- از تنظیم باد چرخ های خود مطمئن شوید.

9- حتما فیلتر هوای خودروی خود را در مسافت های مناسب مثلا 1500 کیلومتر تعویض کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *