نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

افزایش آلودگی هوای تهران!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به رغم بارش باران در پایتخت و میانگین ۲۴ گذشته شاخص آلودگی هوا در پایتخت که عدد ۹۳ را نشان می دهد،  بسیاری از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، همچنان هوای تهران را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم نشان می‌دهد و شاخص لحظه ای آلودگی هوا عدد ۱۰۸ را نشان می دهد.

بر این اساس شاخص آلودگی هوای لحظه‌ای ساعت ۱۰ صبح امروز در ایستگاه‌های منطقه ۲۱ (۱۲۰)، شهرداری منطقه ۱۱( ۱۲۰)،  شهرداری منطقه ۱۰( ۱۰۹)، شریف منطقه ۲( ۱۰۷ ، تربیت مدرس منطقه ۶(۱۱۱) ، پیروزی منطقه ۱۶(۱۱۶) بوده است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که عمدتاً ناشی از پایداری نسبی جو، عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.

به‌تدریج با حاکمیت جو پایدار و آسمان صاف بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در برخی مناطق کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی می‌ماند. در ساعات پایانی امروز نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

تداوم وضعیت جوی نسبتاً پایدار همراه با انباشت آلاینده‌ها تا نخستین ساعات فردا (۲۹ آذر) سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود و با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل در بیشتر مناطق با کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس روبه‌رو خواهیم شد. عدم وزش باد مؤثر طی روز نیز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شود و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

شاخص آلودگی هوای کمتر یا مساوی ۵۰ به معنای هوای پاک (سبز)، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول (زرد)،  ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)،  ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها (قرمز)، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش)، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک (قهوه‌ای) تعریف شده است.

در ایامی که شاخص آلودگی هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ است سفارش می شود که افراد از فعالیت طولانی شامل  هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز خود داری کنند و همچنین از فعالیت سنگین که عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد. برای مثال دویدن است نیز پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *