نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

سهمیه بنزین ذخیره شده تان نسوزد!!

کارت سهمیه سوخت

سهمیه بنزین از سال گذشته دوباره کارت های سوخت واریز میشود.اما مقدار ذخیره این سهمیه در کارت های سوخت محدود است. این زمان قبلا به میزان 6 ماه بود که با بروز بیماری کرونا به 9 ماه افزایش یافت و حالا مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته است: سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت که پیش از این از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته بود، تغییری نخواهد کرد و ۹ ماه باقی می‌ماند.

با پایان تیرماه سقف ذخیره کارت سوخت کامل می‌شود و در این زمان اگر حداقل سهمیه یک ماه سوخت مصرف نشده باشد،‌آن میزان از کارت سوخت حذف می‌شود و می‌سوزد. به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،‌ بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار نیست سقف ذخیره سوخت از ماه بیشتر باشد و پایان تیرماه  آخرین فرصت استفاده از سهمیه آبان سال ۹۸ خواهد بود.

کرامت ویس‌کرمی، در گفتگو با ایرنا اعلام کرده که سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت که تا پیش از این ۳۶۰ لیتر بود در فروردین ماه به ۵۴۰ لیتر افزایش پیدا کرد اما قرار نیست این عدد تغییر کند.

به عبارت دیگر ” میزان ذخیره سازی کارت سوخت در حال حاضر همان ۵۴۰ لیتر است و در صورت عدم استفاده از سهمیه، سوخت واریز نخواهد شد.”

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان سهمیه ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین سوز ۶۰ لیتر، دوگانه سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

اگر شما هم سهمیه بنزین ذخیره دارید و نگرانید که در چند روز اتی نتوانید آن را مصرف کنید  میتوانید آن را در بازار یونش  ذخیره کنید.برای اطلاع از شرایط این بازار کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *