نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

سهمیه بنزین نوروزی چقدر است؟

تخصیص سهمیه بنزین نوروزی با، اما و اگر‌هایی مواجه شده و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.
 با آغاز سهمیه بندی بنا به آمارهای ارائه شده میزان مصرف سوخت در کشور روزانه ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافته است، امری که می تواند به کاهش آلودگی هوا، ترافیک و افزایش درآمد دولت ناشی از صرفه جویی در پرداخت سوبسید منجر شود.

بنزین سهمیه عید در نخستین دوره از سهمیه بندی در دولت نهم به منظور حمایت از گردشگری داخلی و تسهیل در سفر‌های بین شهری از سوی سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به میزان حدود ۵۰ لیتر اعلام شد، حال با نزدیک شدن به ایام عید گمانه زنی‌های زیادی در خصوص تخصیص سهمیه بنزین سفر مطرح شده است.

شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص اظهار کرد: قبلا سهمیه‌ای به عنوان سهمیه سفر به کارت سوخت مردم واریز می‌شد، اما هنوز تصمیمی درباره این سهمیه برای سال ۹۹ گرفته نشده است.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز اختصاص سهمیه بنزین سفر برای مسافرت‌های نوروزی را خارج از اختیارات وزارت نفت دانست و اعلام کرد: ابلاغیه‌ای در خصوص واریز سهمیه بنزین سفر به دست وزارت نفت نرسیده است.

چندی پیش اصغر مونسان از پیگیری موضوع سهمیه بنزین نوروزی خبر داد و اعلام کرد: ستادی در وزارت کشور برای موارد خاص اختصاص سهمیه سوخت ایجاد شده است که حتما با قرارگیری در ایام نزدیک به نوروز، پیشنهاد سهمیه سوخت نوروزی را به این ستاد خواهیم داد.

وی تصریح کرد: حتما این پیشنهاد را به وزرای نفت و کشور نیز ارائه خواهیم کرد و بسیار امید داریم که سهمیه ویژه نوروزی در نظر گرفته و اختصاص داده شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: رونق و توسعه بخش گردشگری به مردم وابسته است و نوروز بهترین زمان برای سفر است و ما این مهم را پیگیری خواهیم کرد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *