نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

شرکت گاز در تولید و توزیع سیلندر گاز دخل و تصرفی ندارد

شرکت گاز در تولید و توزیع سیلندر گاز دخل و تصرفی ندارد

بندرعباس- ایرنا- گفت: رسالت شرکت گاز استان هرمزگان، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توزیع گاز طبیعی به منظور رونق تولید و رفاه حال شهروندان به شهرها و روستاها و صنایع است و این شرکت در تولید و توزیع سیلندرهای گاز مایع هیچ دخل و تصرفی ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: این روزها در شهر بندرعباس به نوعی با کمبود مواجه شده و در بعضی محافل و فضای مجازی اسم شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان متولی این امر خطاب می­ شود درحالی که کپسول‌های گاز مایع یکی از محصولات و فرآورده‌های نفتی است که توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به توزیع کنندگان تحویل و توزیع آن نیز توسط شرکت‌های خصوصی زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت صورت می‌پذیرد.

فواد حمزوی یک‌شنبه شب در نشست کارگروه اشتراک پذیری گاز جهت تشویق شهروندان هرمزگانی درخصوص استفاده از گاز شهری به تغییر الگوی زندگی مردم با استفاده از این نعمت الهی و در راستای رفاه اجتماعی به‍تر اشاره کرد.

وی افزود: در طول چند سال اخیر اشتراک‌پذیری گاز توسط شهروندان یکی از دغدغه‌های شرکت گاز استان است و هزینه فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و گازرسانی به این مناطق نسبت به هزینه انشعابی که شهروندان پرداخت می‌کنند، بسیار متفاوت بوده به نحوی که بسته به زیربنای ساختمان، دامنه مصرف و تعداد واحد آن این مبلغ  بین ۱۴۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است در صورتی که هزینه علمک‌گذاری، نصب علمک، رگلاتور و هزینه نگهداری این وسایل به مراتب بسیار بیش‌تر و چندین برابر از مبلغ حق انشعاب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان بیان داشت: شرکت گاز استان هرمزگان در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود و رفاه بیشتر مردم این استان برای استفاده از گاز شهری اقدام به ایجاد زیرساخت‌ها و توزیع گاز شهری، انعقاد قرارداد با برخی بانک­‌ها به منظور ارائه تسهیلات به شهروندان متقاضی درخصوص  گازکشی در منازل آنها کرده است.

حمزوی ابرازداشت: بی‌شک استفاده شهروندان از گاز طبیعی، الگوی زندگی آنان را به سمت رفاه اجتماعی بهتر و بیشتر تغییر می‌دهد و از طرفی در این ایام که با بیماری فراگیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم دیگر نیاز به رفت و آمدهای غیرضروری برای تعویض سیلندر گاز در بیرون از منزل نخواهند داشت.

وی گفت: در تلاش هستیم تا دغدغه و نگرانی مردم این استان را در خصوص تامین سیلندر گاز در محیط بیرون که می‌تواند به یکی از عوامل گسترش و انتقال ویروس کرونا کمک کند، این نگرانی‌ها را به صورت کلی از بین ببریم و شاهد زندگی ایمن­‌ و سالم‌تری برای شهروندان هرمزگانی با استفاده از گاز طبیعی باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان یادآور شد: شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان متولی توزیع گاز شهری، آمادگی کامل خود را در راستای تعامل بیشتر و بهتر با اصحاب رسانه و مردم استان در خصوص اشتراک پذیری گاز اعلام می‌کند و امیدواریم اصحاب رسانه ضمن تشویق مردم برای استفاده از گاز شهری آن را به یک مطالبه جدی، به حق و عمومی مردم تبدیل کرده و بیش از پیش با مسوولان این شرکت همکاری و همفکری کنند.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان در بخش دیگری به تشریح مراحل گازکشی در شهر بندرعباس اشاره کرد و اظهارداشت: طرح گازرسانی به سراسر شهر بندرعباس به هشت مرحله تقسیم شده که مرحله نخست آن از منطقه گلشهر جنوبی تا خیابان سمدو با پوشش پنج هزار خانوار از سال‌های ۹۰ کلید خورد و  مرحله دوم آن نیز  گازرسانی به شهرک پیامبر اعظم با پوشش ۱۲ هزار خانواراست.

به گفته حمزوی، مرحله سوم گازرسانی به شهرک الهیه و شهرک نبوت با پوشش پنج هزار خانوار، مرحله چهارم ضلع شمالی بلوار امام حسین(ع) تا کلانتری ۱۷ با پوشش ۱۵هزار خانوار و مرحله پنجم نیز شامل شهرک الهیه جنوبی تا شرق بلوار دانشگاه با حدود ۱۵هزار خانوار انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از این محلات شهر بندرعباس، ساکنان آن از گاز شهری استفاده می­‌کنند و سایر مردم این مناطق در مراحل یک تا پنج که علمک گاز در درب ورودی منزل یا مجتمع آنها نصب شده می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم از آنجا نسبت به اخذ اشتراک گاز با مراجعه به ناحیه گاز بندرعباس واقع در بلوار امام حسین(ع)، اقدام کنند.

این مسوول عنوان کرد: فاز ۶ گازرسانی بندرعباس از بلوار دانشگاه تا خور نایبند و فاز هفت نیز از خور نایبند تا خور شهناز را در برمی‌گیرد و شامل حدود ۲۲۵ کیلومتر خط تغذیه و توزیع است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته(۹۸) آغاز شده است.

حمزوی اضافه کرد: مرحله هشتم گازرسانی به شهر بندرعباس نیز از خور شهناز تا محله سورو را شامل شده و طبق پیش بینی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام شهر بندرعباس دارای شبکه گازکشی خواهد بود و مرحله 9 گازکشی به بندرعباس نیز مربوط به بافت فرسوده است که تا زمانی که  طرح‌های بهسازی این مناطق توسط شهرداری و مسکن و شهرسازی به پایان نرسند، نمی‌توان به آن ورود کرد.

وی یادآورشد: مراحل یک تا پنج گازرسانی به شهر بندرعباس که تا کنون اجرا شده، معادل ۲۵۰ کیلومتر است و فازهای ۶ و ۷ و ۸ نیز در سال جهش تولید در حال اجرا می‌باشد که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و طول مجموع این سه فاز ۵۲۰ کیلومتر بوده که برای نصب انشعاب گاز در این مناطق حدود ۲۵ هزار علمک پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان بیان کرد: با بهره‌برداری از مجموع این مراحل در شهر بندرعباس تا پایان سال ۱۴۰۰، طول شبکه گازرسانی در این شهر به ۷۷۰ کیلومتر می‌رسد و جمعیتی افزون بر ۱۲۰ هزار خانوار در شهر بندرعباس زیر پوشش خدمات گاز شهری قرار می‌گیرند.

شهروندان استان هرمزگان در مناطق یادشده می‌توانند برای اخذ اشتراک گاز با واحد امور مشترکین در آن شهرستان( بندرعباس:۳۲۱۹۷۱۴۶-۳۲۱۹۷۱۴۷ )، (پارسیان:۴۴۶۲۷۲۲۰ )، (بستک:۴۴۳۲۱۵۴۹ )، (خمیر:۳۳۲۲۶۴۰۴ )، (حاجی آباد:۳۵۴۲۴۱۷۳-۳۵۴۲۴۱۴۳ )، (رودان:۴۲۸۸۱۸۸۴) و )قشم:۳۵۲۵۹۲۳۴ ) تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *