نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی رونمایی شد/ صرفه جویی روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین با اجرای این طرح

طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی رونمایی شد/ صرفه جویی روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین با اجرای این طرح

خودروهای عمومی با حضور اصحاب رسانه و مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی رونمایی و اجرای آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام در سامانه دوگانه سوز کردن رایگان خودروها در سایت  به نشانی https://gcr.niopdc.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

این طرح اواخر هفته فعال می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مراسم رونمایی از این سامانه از تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز خبر داد.

“کرامت ویس کرمی” اظهار کرد: طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی یکی از پروژه های مهم وبزرگ در وزارت نفت و همچنین  شرکت ملی پالایش و پخش است.

تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز

او افزود: هدف نهایی از این پروژه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی اعم از تاکسی و وانت به دوگانه سوز است.

به گفته ویس کرمی پیش بینی می‌شود تاپایان اجرای این طرح روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب افزایش مصرف  سی ان جی و ۱۲ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین رقم بخورد.

ویس کرمی با اشاره به اینکه در فاز اول حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ وانت باید شناسایی شوند، گفت: هزینه دوگانه سوز کردن هر خودرو ۵ میلیون تومان می‌شود که برای شهروندان رایگان اجرا می‌شود.

او افزود: هزینه‌های این طرح طبق ماده 12 از محل صرفه جویی سوخت صورت می‌گیرد که البته پیش از آن از بانک وام می‌گیریم و با هزینه صرفه جویی آن را بازپرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خاطر نشان کرد: این طرح در 25 استان اجرا می‌شود و با توجه به پتانسیل موجود نیاز به واردات مخزن سی ان جی نداریم.

هدف این سامانه عدم تاثیرگذاری افزایش نرخ بنزین بر قیمت کالاهاست

«محمد رضایی»، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش ایران نیز در این مراسم درباره سامانه دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با اشاره به اینکه در این سامانه به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و فیک وجود نخواهد داشت، گفت: در این سامانه نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام می شود و مردم دچار سردرگمی نخواهند شد.

او افزود: در حال حاضر حدود 6 الی 7 هزار نفر برای خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مشمول این طرح شده اند.

رضایی خاطر نشان کرد: در جریان کرونا این طرح مدتی تعطیل شد اما با هماهنگی وزارت صمت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی، نرم افزار جامعی نوشت که این سایت مخصوص طرح رایگان ثبت نام برای خودروهای عمومی است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش ایران در خصوص هدف این سامانه گفت: این سامانه طراحی شد تا با افزایش قیمت بنزین، هزینه حمل و نقل افزایش نیابد و به این ترتیب گرانی بنزین بر کالاها تاثیر نگذارد.

او افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد خودروهایی که شامل این طرح می‌شوند، وانت‌ها، ون‌های مسافری، تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی یعنی خودروهای عمومی هستند که وزارت کشور لیست این خودروها را پس از ثبت نام تایید می‌کند.

رضایی با بیان اینکه اولویت ثبت نام طبق ظرفیت مخازن با وانت‌ها و تاکسی‌هاست، گفت: برای تایید لیست مسافربرهای شخصی هم دو منبع اسنپ و تپسی را داریم و هم سامانه وزارت کشور.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش ایران تاکید کرد: ترجیح این است کسانی که در طرح قبلی هم ثبت نام کرده‌اند، بازهم ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *