نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

چهار هزار لیتر بنزین از تانکر سوخت وارد طبیعت کامیاران شد

چهار هزار لیتر بنزین از تانکر سوخت وارد طبیعت کامیاران شد

سنندج – ایرنا – معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: واژگونی یکدستگاه تانکر حامل بنزین در محور کامیاران – پالنگان و ریختن چهار هزار لیتر بنزین، موجب آلودگی محیط زیست اطراف و قسمتی از جنگل‌های منطقه شد.

اقبال حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تانکر پنجشنبه هفته گذشته در حوالی گردنه زمان گریوه در محور کامیاران به پالنگان واژگون شد و حامل ۱۴ هزار لیتر بنزین بود که بخشی از این محموله وارد طبیعت شد.

وی اضافه کرد: عدم کنترل راننده تانکر موجب ریختن چهار هزار لیتر بنزین از این محموله در جنگل‌های منطقه شد و هر چند آتش سوزی به همراه نداشت ولی موجب آسیب به پوشش خاک و جنگل‌های منطقه گردید.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: واژگون شدن تانکرهای حامل مواد سوختی از یک طرف باعث بروز حوادثی نظیر انفجار و آسیب رساندن به سایر خودروهای در حال تردد مسیر ارتباطی و از طرف دیگر موجب آلودگی‌های جبران ناپذیر زیست محیطی است.

واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختنی و شیمیایی از دیرباز در جاده‌های استان کردستان بویژه مسیرهای مهم و مورد استفاده وسایل ترانزیتی مانند سقز – سنندج، مریوان – سروآباد – سنندج و سنندج – کامیاران – کرمانشاه به یک سریال دنباله‌دار تبدیل شده و اینگونه حوادث در این مسیر ارتباطی و مواصلاتی روی می‌دهد و موجب حوادث ناگوار جانی، آتش سوزی و آلودگی‌های زیست محیطی خطرناکی می‌شود.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *