نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

کاهش اثرات کرونا موجب بهبود تقاضای نفت و بنزین شد/ افزایش ایمنی روسیه در برابر کاهش قیمت

همزمان با کاهش اثرات کرونا بر کشورها نیز روند تقاضای نفت بهبود یافته است. با این حال همچنان مازاد عرضه در بازار وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، به نظر می‌رسد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی تا مقدار مناسبی کنترل شده است. همچنین اثرات کاهش عرضه از سوی تولید کنندگان در بازار نفت در حال نمایان شدن است و همزمان با کاهش اثرات کرونا بر کشورها نیز روند تقاضای نفت بهبود یافته است. این درحالی است که همچنان مازاد عرضه در بازار وجود دارد و همین عامل افزایش بیشتر قیمت شده است. وزیر انرژی روسیه در همین راستا اعلام کرده است که چند شرکت بزرگت نفتی این کشور قصد دارند، تولید خود را نزدیک به ۱۹ درصد از میزان تولید در ماه فوریه کاهش  دهند.

شرکت بزرگ نفتی وسترن یوروپ نیز اعلام کرده تولید خود را در ژوئن به مقدار ۲۵۰ هزار بشکه در روز و ۱۳۴ هزار بشکه در نیمه دوم سال کاهش می‌دهد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش بیش از ۲ دلاری به قیمت ۲۴/۵۸ دلار بفروش رفت.

نفت وست تگزاس آمریکا با رشد ۲/۲۵ دلاری به میزان هر بشکه ۱۷/۳۱ دلار معامله شد. در سایر فرآورده‌های نفتی نیز قیمت بنزین با افزایش تقاضا ۳/۲۹ دلار افزایش یافت و گالنی ۲/۳۹ دلار خرید و فروش شد.

روسیه آمادگی لازم برای پشت سرگذاشتن دوره کاهش قیمت را دارد

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در گفتگویی درباره وضعیت کشور روسیه در شرایط قیمت بسیار پایین نفت گفت: روسیه توانایی خوبی دارد و به اصطلاح دارای یک بالشتک ایمنی برای یک دوره کاهش قیمت نفت است گرچه باید در استفاده از ذخایر نفت نیز بسیار مراقب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *