نوشته شده در تاریخ دیدگاه ها

آیا باک خودروها با بنزین هدیه پر خواهد شد؟

در حالی چند روز گذشته تکلیف سهمیه بنزین نوروز مشخص شد که ورود ویروس کرونا به کشور همه چیز را با اما و اگر همراه کرد.
به گزارش خبرنگار پول نیوز، مردم ایران هر ساله برنامه های متعددی برای سفر نوروز در نظر می گیرند و امسال نیز منتظر بودند تا ببینند که تکلیف سهمیه بنزین نوروزی چه می شود تا برنامه دقیق تری نسبت به سفر خود بچینند اما؛ ورود این مهمان ناخوانده به کشور دست و پای مردم را بسته و این سهمیه را با تردیدهایی مواجه کرده است.
سه روز گذشته نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از اضافه شدن سهمیه بنزین تعطیلات نوروز به میزان ۶۰ لیتر در کمیسیون تلفیق خبر داد این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد تخصیص ۱۲۰ لیتر بنزین سفر ویژه ایام نوروز را به هیئت دولت ارائه کرده بود.
مجموعه وزارت نفت بعد از اعلام سهمیه بنزین نوروزی عنوان می‌کنند که هنوز هیچ مصوبه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌اند. در حالیکه قرار بود تا پایان چهارشنبه ۷ اسفند تصمیم نهایی در خصوص واریز سهمیه بنزین نوروزی اتخاذ شود.
شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور در این خصوص می گوید: تاکنون به ما ابلاغیه مبنی بر سهمیه بنزین نوروزی اعلام نشده است اما برای اجرا آمادگی داریم.
فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در این خصوص می گوید: تاکنون هیچ دستور رسمی در این باره به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نشده است. البته هر زمان که این ابلاغیه صادر شود، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن را اجرا خواهد کرد.
وی می افزاید: ازنظر فنی مشکلی برای اختصاص سهمیه بنزین سفر به مالکان خودرو‌ها وجود ندارد و هرزمان که دولت در این زمینه تصمیم بگیرد این سهمیه در کارت سوخت مالکان خودرو اعمال خواهد شد.
در ادامه این صحبت ها این را باید بیان کرد که کرونا همان‌طور که سفرهای خارجی را کاهش داد و بسیاری از آژانس‌های مسافرتی را مجبور کرد که تورهای خارجی خود را کنسل کنند، حالا باید منتظر کاهش سفرهای داخلی هم باشیم، آن‌هم درست در آستانه تعطیلات عید نوروز که در یکی دو‌سال اخیر به دلیل افزایش قیمت‌ها سفرهای مردم به‌شدت کاهش پیدا کرد و آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها فقط دل به سفرهای نوروزی خوش کردند. حالا با شیوع کرونا در سراسر ایران احتمالا شاهد کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی خواهیم بود که قطعا این اتفاق تأثیر منفی روی گردشگری ایران می‌گذارد و آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها را با ضررهای هنگفت روبه‌رو می‌کند.
در واقع ورود ویروس کرونا به ایران در کنار ضرر و زیان هایی که به سلامت جامعه وارد کرده اما؛ درست سه هفته مانده به آغاز سفرهای نوروزی، زنگ خطر را برای صنعت گردشگری نیز به صدا درآورده و اقتصاد گردشگری که قرار بود در روزهای تحریم به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های جایگزین اقتصاد نفتی مطرح شود اما؛ حالا این صنعت ترسو در سایه برنامه‌های مبهم، نمره رد از بحران‌های پی‌درپی می‌گیرد و آینده برنامه‌ریزی آن همچنان مبهم است و باید منتظر بود و دید نوروز امسال چه اتفاقی می افتد و آیا متولیان و مسئولان تدابیری می اندیشند و یا طبق معمول در خواب کرونایی به سر می برند؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *